Tuesday, January 6, 2015

Permulaan Hidup

Assalamualaikum..

21 Februari 1994

Tarikh saya dilahirkan di Hospital Besar Kuala Lumpur. Saya memang seorang yang chubby atau dipanggil gemuk sejak dari kecil lagi. Mungkin faktor genetik atau kerana ibu bapa saya tidak kisah memberi saya makan apa sahaja..hehehe.. 

Pendidikan awal saya bermula di pra sekolah di SK AU3 Keramat. Sewaktu di pra sekolah, saya hanyalah murid biasa yang pendiam di dalam kelas. Saya juga tidak berapa aktif di dalam sukan. Tetapi saya boleh dikatakan pelajar yang pandai di dalam kelas. Tapi saya tak pernah dapat nombor satu dalam kelas. 

Kemudian, keluarga saya berpindah ke Bandar Tasik Puteri. Di sinilah tempat saya membesar sehingga sekarang. Bersekolah rendah di SK Bandar Tasik Puteri. Ketika darjah dua, saya dilantik menjadi pengawas sehinggalah darjah enam. Kata cikgu, saya dilantik kerana cikgu nampak saya MACAM garang. Saya masih mengekalkan prestasi pelajaran saya walaupun saya masih tidak mendapat nombor satu. Satu kelebihan yang saya dapat kenal pasti ketika saya di sekolah rendah ialah saya amat minat membaca yang mana kelebihan tersebut tidak ramai yang ada. Dalam masa setahun, saya mampu membaca 800 buah buku. Kerana itulah saya mendapat anugerah NILAM. Alhamdullilah, keputusan UPSR saya cemerlang iaitu 5A.

Apa yang saya pelajari ketika di sekolah rendah ialah saya mesti menjadi seorang yang berani dan yakin pada diri sendiri jika saya ingin berjaya. Selain itu, minat saya terhadap buku telah memberi kebaikan pada saya kerana kini saya boleh membaca apa sahaja jenis bahan bacaan tanpa berasa bosan. Setakat ini sahaja entri saya mengenai kehidupan di sekolah rendah. 

No comments:

Post a Comment